Najlepsze ćwiczenia na zdrowy kręgosłup od Dr Sapporo z Akademią Poduszki SHELL

Poprawne wykonanie ćwiczeń z naszą Akademią, zagwarantuje Ci zdrowszy kręgosłup i zdrowszy sen

Akademia Poduszki SHELL – dzień szósty

Zadbaj wcześniej o własny kręgosłup a odwdzięczy się wysoką sprawnością

W szóstym dniu ćwiczeń, skupimy się nad stabilizacją kręgosłupa lędźwiowego na czworakach. Ćwiczenie można wykonywać samemu w domu bez konieczności użycia specjalnych przyrządów. Przypominamy, że warto wykonywać ćwiczenia na kręgosłup codziennie i systematycznie. Wzmocniony kręgosłup ale także bardziej elastyczny, polepszy nasze samopoczucie a wykonywanie codziennych czynności nie będzie wiązało się z powtarzającym bólem. Zachęcamy wszystkich do skorzystania z naszych porad:)

Siłownia a bóle kręgosłupa

Różnica między naszymi ćwiczeniami a tymi wykonywanymi na siłowni jest spora. Zapewne wiele osób odwiedza siłownie aby polepszyć swoją kondycję ale również zbudować odpowiednią posturę. Kobiety liczą natomiast na utrzymanie jędrności swojego ciała oraz…schudnięcie. Oczywiście wszystko zależy jaki mamy cel, który chcemy osiągnąć, w jakim czasie, jakimi dysponujemy możliwościami. Ćwiczenia prezentowane przez naszą Akademię mają na celu wzmocnienie pewnych partii mięśni oraz stabilizację kręgosłupa na wielu jego odcinkach. Ćwiczenia są krótkie i nie wymagają użycia dużej siły, podczas gdy trening siłowy, wymaga od nas wytężonej pracy fizycznej. Oczywiście prezentowane przez ćwiczenia mają zupełnie inny cel. Nie mniej chcieliśmy zwrócić uwagę na bóle, które mogą występować podczas wykonywania treningów na siłowni.

Bóle najczęściej powstają w wyniku kontuzji. Mniejszych lub większych. Przede wszystkim należy zwrócić szczególną uwagę na postawę podczas wykonywania każdego ćwiczenia. Absolutnie nie możemy dopuścić do niewłaściwego ułożenia naszych pleców. Musimy zachować odpowiednie kąty i warto przed wykonaniem jakiegokolwiek ćwiczenia siłowego skonsultować dane ćwiczenie z profesjonalnym trenerem, którego każda szanująca się siłownia powinna zatrudniać. Najczęściej do kontuzji dochodzi podczas ćwiczeń właśnie na mięśnie…pleców. Mięśnie te (wraz z mięśniami brzucha), odpowiedzialne są za stabilizację naszej sylwetki oraz ochronę kręgosłupa. Nie będziemy szczegółowo opisywać każdej partii mięśni pleców, ponieważ doskonałe i profesjonalne materiały dostępne są w internecie. Chcieliśmy szczególnie zwrócić Waszą uwagę na to jak wykonujemy ćwiczenia. Sama postawa ma kolosalne znaczenie i przy jakimkolwiek bólu, należy natychmiast przerwać wykonywanie danego ćwiczenia.

Bóle kręgosłupa mogą powstać podczas treningu praktycznie każdego mięśnia. Trening na mięśnie barków, nóg, czy klatki piersiowej, w niewłaściwej postawie, może spowodować bardzo duży ból. Pamiętajmy o tym!

SZÓSTY dzień ćwiczeń z Dr Sapporo i Akademią Poduszki SHELL

Nie rezygnujmy z codziennego dbania o nasz kręgosłup

STABILIZACJA KRĘGOSŁUPA LĘDŹWIOWEGO NA CZWORAKACH

Pozycja wyjściowa

Podpór klasyczny. Palce stóp zaparte o podłoże. Kolana delikatnie rozstawione na szerokość bioder, dłonie oparte o podłoże na wysokości barków. Pępek wciągnięty do brzucha. Plecy lekko zaokrąglone. Głowa patrzy w podłożę.

Ruch

Jednoczesne, symetryczne uniesienie obu kolan na wysokość ok. 5 cm od podłoża. Utrzymanie pozycji od 30 sekund nawet do 90 sekund. Opuszczenie kolan na podłożę. Przerwa 30 – 60 sekund.

Ilość powtórzeń

4 – 8 x. BEZBOLEŚNIE

Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup z Akademią Poduszki SHELL

Życzymy udanych ćwiczeń!