Aby uchronić swój kręgosłup przed urazami lub zapobiec bólom, wykonuj z nami ćwiczenia na kręgosłup. Dbaj o zdrowie!

Ćwiczenie, które uzdrowi Twój kręgosłup od Dr Sapporo

Akademia Poduszki SHELL – dzień siódmy

Ćwiczenia, które poprawią kondycję Twojego kręgosłupa

Kolejny dzień przynosi kolejny zestaw ćwiczeń. Tym razem pokazujemy jak wykonać tzw. siady na pięty. Ćwiczenie nie jest skomplikowane i nie wymaga od nas szczególnych urządzeń. Śmiało można wykonać je samemu w pokoju. Przyda się karimata lub gruby dywan pod kolana. W tym ćwiczeniu rozciągamy mięśnie pleców a także wprawiamy w ruch wszystkie kręgi. Wzmacniamy wszystkie odcinki kręgosłupa. Jest to ćwiczenie o dużej ilości powtórzeń – od 30 do 50:)

Najlepsze pozycje do spania gdy boli nas kręgosłup

Bóle kręgosłupa spotykane są nader często. Każdy z nas, przynajmniej raz na jakiś czas ich doświadcza. Każda wykonywana czynność, może być ogromnym wyzwaniem. A jak wygląda sprawa ze snem? Jak podczas bolącego kręgosłupa, mamy przetrwać noc? Niekiedy zdarza się, że nasze ułożenie obniża poziom bólu. Warto więc, pamiętać o pewnych zaleceniach, dzięki którym zmniejszymy jego poziom.

Zalecenia na ból kręgosłupa

Podczas wielogodzinnego snu, pozycja naszego ciała może przyjmować wiele póz. Zdarza się jednak, że zmęczeni, śpimy tylko w jednej pozycji, która była tą podczas zasypiania. Od ułożenia ciała we śnie, zależy jaka będzie jakość naszego snu, czy wstaniemy wypoczęci, rozluźnieni czy jeszcze bardziej zmęczeni, z większym bólem. Podczas snu, odpoczywają i regenerują się nasze wszystkie narządy, od mózgu aż do palców u nóg. Identycznie jest z naszym kręgosłupem, który wymaga czasu na zregenerowanie, stąd jego ułożenie jest dość ważne aby nie generować kolejnych ognisk bólu.

Bóle kręgosłupa a zdrowe spanie

Pozycje snu są różne – sypiamy na plecach, na boku, na brzuchu lub w różnych, bardziej skomplikowanych konfiguracjach. Najrzadziej śpimy na brzuchu, jednej z najmniej pożądanych pozycji. Dlaczego? Ponieważ spanie na brzuchu powoduje mocne uciskanie narządów wewnętrznych. Dochodzi często to niedotlenień mózgu oraz płuc. Odcinek lędźwiowy kręgosłupa również narażony jest na nienaturalne wysokie obciążenie. Przeciwieństwem tego jest ułożenie się na plecach, w takiej pozycji jesteśmy bardzo rozluźnieni, narządy wewnętrzne, stawy, ścięgna czy mięśnie odpoczywają a tym samym jest ona jedną z najlepszych pozycji do spania.

Pozycja spania na boku jak wskazują statystyki, jest najczęstszą pozycją snu. Uznawana jako bezpieczna i nieinwazyjna. Choć należy pamiętać, żeby wybierać leżenie na prawym boku, ponieważ leżąc na lewym powoduje ściskanie narządów takich jak wątroba i płuca. Zaleca się, aby spać z lekko podgiętymi nogami – z uwagi na lordozę lędźwiową. Pozycja snu na boku znacznie ułatwia oddychanie oraz przeciwdziała chrapaniu.

Tak jak widzicie, pozycja spania ma znaczenie na pozbycie się lub ograniczenie bólów kręgosłupa. Warto brać je pod uwagę.

SIÓDMY dzień ćwiczeń z Dr Sapporo i Akademią Poduszki SHELL

Ból kręgosłupa, który można ograniczyć

SIADY NA PIĘTY

Pozycja wyjściowa

Podpór klasyczny. Kolana delikatnie rozstawione na szerokość bioder, dłonie oparte o podłoże na wysokości barków. Pępek wciągnięty do brzucha. Plecy lekko zaokrąglone. Głowa patrzy w podłogę.

Ruch

Siad miednicą w kierunku pięt. Dłonie nie odrywają się od podłoża. Łokcie cały czas wyprostowane. Powrót do pozycji wyjściowej bez zatrzymania ruchu w pozycji końcowej.

Ilość powtórzeń

WOLNO. W stanie bardzo dużego bólu ćwiczenie wykonuje się 5 min co godzinę. W innych przypadkach 30 – 50 x. BEZBOLEŚNIE.

Zestaw ćwiczeń na ból kręgosłupa od Dr Sapporo

Życzymy udanych ćwiczeń!

Dr Sapporo

Akademia Poduszki SHELL i Dr Sapporo w walce o zdrowy sen. Poznaj najlepszą poduszkę ortopedyczną do spania