Dr Sapporo i ćwiczenia na zdrowy kręgosłup oraz zdrowy sen.

Dr Sapporo zachęca do wykonywania ćwiczeń, które wspomagają zdrowie

Akademia Poduszki SHELL – dzień ósmy

Najważniejsze ćwiczenia na kręgosłup

Po dłuższej przerwie powracamy z kolejnym zestawem ćwiczeń. Tym razem będzie to mobilizacja nerwu kulszowego. Ćwiczenie to jest doskonałe na poprawę naszej sprawności oraz zmniejszenie bólu nerwu kulszowego.

Nerw kulszowy

Jest to największy nerw w ciele człowieka. Umiejscowiony między odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa, pośladkami, biodrem, tylną częścią ud, do stóp. Jego bóle spowodowane są zwyrodnieniem lub uszkodzeniem dysku między kręgami. Ból może być tak silny, że uniemożliwia codzienne funkcjonowanie. Nerw kulszowy jest połączeniem kilku korzeni wychodzących z kręgosłupa, które ostatecznie się łączą tworząc jedną całość jakim jest nerw kulszowy. Uciskany nerw wywołuje przeszywający ból.

Przyczyny bólu

Najczęstsza przyczyna bólu nerwu to jego podrażnienie oraz zbyt duże naciski na korzenie nerwowe. Taki silny nacisk może być spowodowany uciskiem przez fragment krążka międzykręgowego, spowodowanego w wielu przypadkach, pękniętym lub zmiażdżonym dyskiem.

Objawy bólu

Zazwyczaj ból nerwu kulszowego jest nagły, silny i bardzo intensywny. Znane są jednak sytuacje kiedy objawy rosną stopniowo, przez co osoba przyzwyczaja się do nich i zdecydowanie za późno decyduje się na leczenie czy wizytę u specjalisty. Wtedy to kichnięcie lub kaszel powodują duży ból. Ostatecznie chory nie może bez bólu załatwić swoich potrzeb fizjologicznych.

Próby leczenia

Najważniejsze są fizykoterapia i rehabilitacja. Dla złagodzenia bólu można skorzystać ze środków farmaceutycznych, ew. plastrów rozgrzewających czy maści przeciwzapalnych. Ważne aby nie bagatelizować bólu, ponieważ zaniedbanie diagnostyki i leczenia może trwale uszkodzić strukturę nerwu kulszowego.

ÓSMY dzień ćwiczeń z Dr Sapporo i Akademią Poduszki SHELL

Kręgosłup to nie tylko same kręgi

MOBILIZACJA NERWU KULSZOWEGO

Pozycja wyjściowa

W leżeniu na plecach. Głowa wygodnie na poduszce Shell. Chwyt dłońmi za udo z tyłu nogi. Palce dłoni splecione pod kolanem. Udo przyciągnięte w kierunku tułowia. Stopa zgięta w kierunku głowy.

Ruch

Delikatne prostowanie kolana, tak aby stopa zbliżała się do sufitu i powrót do pozycji wyjściowej. Ruch wykonuje się delikatnie do pierwszego uczucia ciągnięcia z tyłu nogi.

Ilość powtórzeń

30x każda noga (najpierw jedna noga 30 powtórzeń, potem druga noga 30 powtórzeń). BEZBOLEŚNIE.

Proste ćwiczenie na zdrowy kręgosłup od Dr Sapporo

Życzymy udanych ćwiczeń!

Dr Sapporo

Akademia Poduszki SHELL i Dr Sapporo w walce o zdrowy sen. Poznaj najlepszą poduszkę ortopedyczną do spania