To proste. Najpierw wybierz miejsce, w którym chcesz użyć urządzenia. Nie musisz odsłaniać skóry, PainGone zadziała również przez ubranie. Przyłóż długopis tam, gdzie odczuwasz ból. Jeśli przykładowo boli Cię kolano – możesz przyłożyć urządzenie zarówno od przodu, z boków kolana, jak i w dole podkolanowym. Pamiętaj, aby nie używać urządzeń PainGone w okolicach głowy i szyi.

Weź urządzenie do ręki i kciukiem wciśnij przycisk. Poczujesz niewielki impuls, zbliżony do delikatnego ukłucia igiełką sosny. Jeśli używasz PainGone manualnego (w kolorze zielonym) – wciśnij przycisk około 30-40 razy – cała terapia powinna Ci zająć około minuty. Jeżeli używasz PainGone automatycznego (w kolorze pomarańczowym, zasilanego baterią) – wciśnięcie przycisku spowoduje automatyczne wyzwalanie impulsów – przytrzymaj przycisk wciśnięty przez około pół minuty.

Jeśli ból jest rozlany i nie ogranicza się jedynie do wybranego punktu – śmiało podczas zabiegu możesz przesuwać urządzenie po większym obszarze ciała. Dla uzyskania efektu przeciwbólowego wystarczy 30-40 impulsów.

Cała terapia, w zależności od użytego modelu, powinna zająć zaledwie 1 minutę! Efekt uśmierzenia bólu u większości użytkowników następuje natychmiast po wykonaniu zabiegu.

FAQ:

Kiedy powinno się używać długopisu przeciwbólowego PainGone?

Z urządzenia korzysta ponad 1,7 miliona osób na całym świecie, spośród których wiele korzysta z niego codziennie, średnio 3 do 4 razy w ciągu doby. Jeśli chcesz użyć urządzenia częściej jest to w pełni dopuszczalne, ponieważ nie można go przedawkować.

Jak prawidłowo trzymać urządzenie PainGone?

Trzymaj urządzenie w dłoni mocno owijając je palcami. Kciuk powinien pozostać wolny, aby nacisnąć przycisk aktywujący, który znajduje się na górze urządzenia.

Ile razy należy naciskać kciukiem na przycisk?

W przypadku automatycznego PainGone + (w kolorze pomarańczowym) kliknij raz przycisk aktywujący i przytrzymaj go w miejscu, w którym chcesz go używać przez 30 sekund. Zwolnienie przycisku spowoduje zakończenie emisji impulsów. Jeśli zaś używasz manualnego PainGone (w kolorze zielonym) kliknij 30-40 razy na przycisk. Będzie to wystarczające, aby pobudzić naturalne reakcje łagodzące ból w twoim ciele. Kliknięcie więcej niż 40 razy nie spowoduje żadnych niepożądanych efektów, choć jest zbyteczne.

Gdzie należy przyłożyć PainGone, aby uzyskać największą ulgę w bólu?

PainGone przyłóż jak najbliżej miejsca bólu. Przykładowo, jeśli boli Cię kolano możesz przyłożyć końcówkę długopisu od przodu kolana, z boków jak również w dole podkolanowym. Pamiętaj, że urządzenia nie należy stosować na głowie i szyi.

Czy inna osoba może użyć urządzenia na mnie, na przykład tam, gdzie nie sięgnę (np. w przypadku bólu pleców) ?

Tak. Aby użyć PainGone na innej osobie, trzymaj urządzenie jedną ręką, upewniając się, że palce są mocno owinięte wokół metalowego pierścienia. Drugą ręką nawiąż kontakt z osobą otrzymującą terapię. Na przykład połóż dłoń na jej ramieniu. Zapewni to prawidłowy przekaz impulsów.

Po jakim czasie poczuję ulgę?

W znaczącej większości przypadków PainGone będzie działać w celu złagodzenia bólu niemal natychmiast lub w ciągu kilku godzin od jego zastosowania. Niewielka liczba osób może potrzebować nieco więcej czasu i w takich przypadkach zalecamy regularne stosowanie PainGone przez 14 dni, aby w pełni odczuć korzyści. Stopień odczuwanej ulgi zależy od użytkownika oraz od innych czynników, w tym od nasilenia bólu i od rodzaju schorzenia wywołującego ból.

Jak często powinno się stosować PainGone?

Długopisów PainGone można stosować kiedy tylko jest potrzeba zredukowania bólu. Większość użytkowników rozpoczyna od 3 do 5 aplikacji jednego dnia i jest w stanie zredukować ilość potrzebnych aplikacji wraz z upływem czasu.

Czy mogę przedawkować PainGone?

Nie, ponieważ jego działanie jest naturalne. Nie zawiera żadnych leków. Jako taki nie ma skutków ubocznych i może być używany tak często, jak jest to wymagane. Wielu użytkowników zaczyna od korzystania z urządzenia kilka razy dziennie i stopniowo są w stanie zmniejszyć częstotliwość ich terapii.

Jakie odczucie towarzyszy używaniu PainGone?

Wrażliwość na impulsy wysyłane przez urządzenie różni się w zależności od wrażliwości osobniczej skóry oraz od obszaru, jaki jest poddawany terapii. Niektórzy użytkownicy nie czują nic lub prawie nic. Jest to kompletnie naturalne i nie znaczy, że urządzenie nie działa. Inni użytkownicy odczują emitowane przez urządzenie impulsy jako delikatne ukłucia, odczuwalne na powierzchni skóry. Jest to również odczucie prawidłowe. Używanie urządzeń PainGone nigdy nie powinno być bolesne. Jeśli podczas aplikacji poczujesz ból natychmiast zaprzestań użytkowania i skonsultuj się z lekarzem.

Czy PainGone uszkadza skórę?

Nie. Terapia jest całkowicie nieinwazyjna. Nie powoduje przerwania ciągłości skóry ani nie zostawia żadnych śladów na skórze.

Skąd mam wiedzieć, że urządzenie działa?

Jeśli używasz urządzenia manualnego (PainGone w kolorze zielonym) to każdorazowe wciśnięcie przycisku wywoła jeden impuls. Usłyszysz go podczas wciskania przycisku. Jeśli zaś korzystasz z długopisu automatycznego, zasilanego baterią (PainGone+ w kolorze pomarańczowym) to naciśnięcie i przytrzymanie przycisku spowoduje automatyczne wyzwalanie impulsów. Będziesz je słyszeć. Gdy bateria się rozładuje, wówczas odgłos klikania zniknie, co oznacza, że należy wymienić baterię.

Na ile wystarczy mi PainGone?

Urządzenia zostały zaprojektowane tak, aby bez problemu wyemitować minimum 100 000 impulsów, co wystarcza na około 2 lata terapii. Gwarancja konsumencka zgodnie z przepisami również obejmuje okres 2 letni. Wielu użytkowników posiada jednak urządzenia PainGone ponad 3 lata i nadal działają one bez zarzutu.

Czy PainGone rozładuje się, jeśli nie będę go używać?

Jeśli używasz długopisu manualnego – nie. Jeśli używasz długopisu automatycznego PainGone+, to w okresach braku aktywności bateria nie rozładowuje się prawie wcale. Jeśli jednak nie zamierzasz używać PainGone+ automatycznego przez dłuższy okres czasu, na przykład przez miesiąc – zalecamy wyjąć z niego baterie.

Jak używam PainGone czasem widzę iskierkę. Czy to normalne?

Oznacza to, że urządzenie jest źle przytrzymywane. Sprawdź, czy trzymasz PainGone w ręce zgodnie z dołączoną do produktu instrukcją użytkowania, w szczególności zwróć uwagę na kontakt powierzchni dłoni z metalową obręczą otaczającą urządzenie. Pamiętaj również, aby końcówka urządzenia była jak najbliżej powierzchni skóry.

Czy PainGone może być stosowany u dzieci?

Nie zalecamy używania PainGone u dzieci.

Czy PainGone może być stosowany do stymulacji punktów akupunktury?

Tak. Może być dodatkowo używany jako stymulator punktów akupunkturowych. Aby uzyskać szczegółowe informacje o konkretnych punktach skorzystaj z PORADNIKA AKUPUNKTURY PAINGONE.

Jakie są przeciwwskazania do używania długopisów PainGone?

• implanty elektroniczne, w szczególności rozrusznik serca
  • zaburzenia rytmu serca
  • ciąża, w szczególności pierwsze tygodnie ciąży
  • epilepsja
  • wiek poniżej 18 roku życia
  • należy zaprzestać używania urządzenia jeśli podczas aplikacji odczujesz podrażnienie, swędzenie lub inne niepokojące objawy

Należy skonsultować się z lekarzem, jeśli masz wątpliwości co do możliwości użycia urządzenia PainGone w przypadku Twojego schorzenia. Użycie urządzenia należy również bezwzględnie skonsultować z lekarzem w przypadku przyjmowania leków sterydowych, antykolagulantów, jak na przykład warfaryna lub im podobnych.

Pamiętaj, że PainGone nie ma na celu zastąpienia leków, diagnostyki ani leczenia żadnych chorób. Zadaniem urządzeń PainGone jest jedynie zminimalizowanie bólu, dokonane w zupełnie naturalny sposób.