Przezskórna stymulacja nerwowa (z ang. TNS, TENS, transcutaneous electrical nerve stimulation ) jest metodą leczenia przewlekłych dolegliwości bólowych przy użyciu prądu. Co istotne, w tej metodzie nie stosuje się żadnych leków i można ją stosować nawet w stanach ostrych.

Konwencjonalny TENS polega na stosowaniu prądu o dość dużej częstotliwości, od 10-200 Hz i niskim natężeniu, wymaga użycia odpowiedniego urządzenia emitującego prąd i elektrod mocowanych do ciała. Istnieje jednak metoda TENS zwana APL, podobna do akupunktury, w której wykorzystuje się prąd o mniejszej częstotliwości, w przedziałach 0,5 do 8 Hz. W tej metodzie za pomocą punktowego źródła prądu drażni się punkty spustowe, punkty motoryczne lub punkty bólowe w tkance łącznej, często pokrywające się z punktami akupunkturowymi, uzyskując niemalże natychmiastowy efekt przeciwbólowy. Tak właśnie działa PainGone.

PainGone emituje prąd o niskiej częstotliwości około 1 Hz. Po prostu przykłada się go do skóry w odpowiednim miejscu i naciska na przycisk.

Impuls elektryczny stymuluje nerw pod skórą, aktywując naturalny mechanizm uśmierzania bólu w organizmie.

Dla uzyskania efektu wystarczy zaledwie 30-60 sekund terapii.

Naciśnięcie przycisku na górze urządzenia powoduje wyzwolenie niewielkiego impulsu elektrycznego, który jest prawie nieodczuwalny dla człowieka (wrażenie na skórze porównywalne do ukłucia igiełką sosny). Ten delikatny impuls stymuluje organizm do wytworzenia większej ilości endorfin, które wysyłane są w miejsce bólu.

Endorfiny to hormony w naturalny sposób wytwarzane w organizmie ludzkim, nazywane inaczej hormonami szczęścia. Wywołują dobre samopoczucie i dają efekt przeciwbólowy. Endorfiny wytwarzane są podczas śmiechu, po dużym wysiłku fizycznym, po zjedzeniu czekolady czy podczas orgazmu. Powodują, że czujemy się dobrze i że znika ból. Co ważne, są całkowicie bezpieczne, gdyż ich wytwarzanie odbywa się endogennie, więc nie da się od nich uzależnić. Nie mają też skutków ubocznych.

Efekt działania urządzeń PainGone utrzymuje się nawet do kilku godzin po aplikacji. Kiedy ból powróci – można śmiało użyć urządzenia po raz kolejny, nawet kilka razy w ciągu dnia.

Skuteczność urządzeń PainGone została udowodniona klinicznie podczas podwójnie ślepej próby, z uwzględnieniem placebo.

W badaniu wzięło udział 50 uczestników cierpiących z powodu różnych rodzajów bólu. Wyniki dotyczące przewlekłego, długotrwałego bólu były zniewalające i jednoznacznie wskazywały, że urządzenia Paingone znajdują zastosowanie w leczeniu bólu. Badanie wykazało, że pacjenci odczuwali, że uzyskują większą ulgę w bólu przy stosowaniu PainGone niż podczas stosowania urządzenia placebo (atrapy). W ciągu 28 dni PainGone konsekwentnie i znacząco zmniejszył ból u uczestników badania. Podczas gdy urządzenie placebo nie powodowało prawie żadnej ulgi.
W badaniu stwierdzono, że stosowanie urządzeń Paingone znacząco zmniejsza ból przewlekły przy codziennym stosowaniu przez 28 dni w porównaniu z placebo oraz że wyraźnie widać znacznie zmniejszenie chronicznego bólu już od pierwszego dnia stosowania w porównaniu z placebo.

Urządzenia medyczne – produkty, którym możesz zaufać.

Długopisy PainGone to zarejestrowane urządzenia medyczne – klasyfikowane jako wyroby medyczne klasy IIa, których używa już ponad 1,7 miliona ludzi na świecie. Urządzenia spełniają następujące krajowe i międzynarodowe standardy jakości i bezpieczeństwa:

Urządzenie medyczne Klasa IIa
Umieszczone na urządzeniu medycznym tylko wtedy, gdy spełnia rygorystyczne wymagania dyrektywy.

British Standards Institute
Audytor systemów zarządzania jakością Medi-Direct zapewniających zgodność z najnowszymi regulacjami ISO.

ISO13485: 2003
Dotyczy tylko urządzeń medycznych, które konsekwentnie spełniają wymagania klientów i standardy regulacyjne.

Ogromną zaletą urządzeń PainGone jest to, że możliwe jest uzyskanie efektu przeciwbólowego bez leków, tabletek, bez obciążania wątroby, żołądka i nerek. To bardzo ważne, gdyż niestety jako Polacy jesteśmy w czołówce krajów, które przyjmują najwięcej leków przeciwbólowych w całej Europie! Badania wskazują, że Polacy nadużywają farmakoterapii, często przyjmując tabletki nie mając nawet świadomości jak dany lek działa i jakie ma możliwe działania niepożądane.

Zanim sięgniemy po kolejną tabletkę warto wypróbować inne metody leczenia bólu.