Przezskórna stymulacja nerwowa (z ang. TNS, TENS, transcutaneous electrical nerve stimulation ) to metoda leczenia przewlekłych dolegliwości bólowych, która polega na użyciu odpowiedniego rodzaju prądu. Bardzo ważne jest to, że w tym rodzaju terapii nie stosuje się żadnych leków i można go stosować nawet w stanach ostrych. Dlatego też jest on bezpieczny i ma szerokie zastosowanie przy różnego rodzaju bólach.

Konwencjonalny TENS polega na stosowaniu prądu o dość dużej częstotliwości, od 10-200 Hz i o niskim natężeniu. Wspomniany zabieg wymaga użycia odpowiedniego urządzenia emitującego prąd oraz elektrod, które są mocowane do ciała. To powoduje, że można go wykonać tylko w wyspecjalizowanych przychodniach. Istnieje jednak metoda TENS zwana APL, podobna do akupunktury, w której wykorzystuje się prąd o mniejszej częstotliwości, w przedziałach 0,5 do 8 Hz. W tej metodzie, za pomocą punktowego źródła prądu drażni się punkty spustowe, punkty motoryczne lub punkty bólowe w tkance łącznej, dzięki czemu uzyskuje się niemalże natychmiastowy efekt przeciwbólowy. I właśnie na tej zasadzie działa PainGone.

PainGone emituje prąd o niskiej częstotliwości, która wynosi około 1 Hz. Po prostu przykłada się urządzenie do skóry w odpowiednim miejscu i naciska na przycisk, który uwalnia impuls przeciwbólowy.

Impuls elektryczny stymuluje nerw pod skórą, który aktywuje naturalny mechanizm uśmierzania bólu, polegający na wytworzeniu endogennych endorfin.

Terapia jest bardzo krótka, gdyż dla uzyskania efektu wystarczy jedynie około 40 impulsów. W rezultacie uzyskiwany efekt jest niemal natychmiastowy!

Naturalne działanie, które bazuje na reakcji zwrotnej Twojego organizmu.

Naciśnięcie przycisku, który jest na górze urządzenia powoduje wyzwolenie niewielkiego impulsu elektrycznego. Impuls ten jest prawie nieodczuwalny dla człowieka a wrażenie na skórze można porównać do ukłucia igiełką sosny. Ten delikatny impuls stymuluje organizm do wytworzenia endorfin, które wysyłane są w miejsce bólu.

Endorfiny to hormony w naturalny sposób wytwarzane w organizmie ludzkim, które inaczej nazywa się hormonami szczęścia. Wywołują one dobre samopoczucie i dają efekt przeciwbólowy. Przykładowo, endorfiny wytwarzane są podczas śmiechu, po dużym wysiłku fizycznym, po zjedzeniu czekolady czy podczas orgazmu. Innymi słowy, endorfiny powodują, że czujemy się dobrze i że ból, który był odczuwany znika. Co ważne, hormony te są całkowicie bezpieczne, ponieważ ich wytwarzanie odbywa się endogennie, więc nie da się od nich uzależnić. Ponadto nie mają też one żadnych skutków ubocznych.

Efekt działania urządzeń PainGone odczuwany jest bardzo szybko i utrzymuje się nawet do kilku godzin po aplikacji. Dodatkowo, jeśli ból powróci – można śmiało użyć urządzenia po raz kolejny, nawet kilka razy w ciągu dnia.

Skuteczność urządzeń PainGone została udowodniona klinicznie podczas podwójnie ślepej próby, która uwzględniała placebo.

W badaniu wzięło udział 50 uczestników, którzy cierpieli z powodu różnych rodzajów bólu. Rezultaty dotyczące przewlekłego i długotrwałego bólu były zniewalające i jednoznacznie wskazywały, że urządzenia Paingone znajdują doskonałe zastosowanie w leczeniu bólu. Po pierwsze, badanie wykazało, że pacjenci stosujący PainGone odczuwali ulgę w bólu, podczas gdy stosowanie urządzeń placebo (atrapy) nie dawało takiego efektu. W rezultacie, w ciągu 28 dni PainGone konsekwentnie i znacząco zmniejszył ból u uczestników badania.
Po drugie badanie wykazało, że wyraźnie widać znaczne zmniejszenie chronicznego bólu już od pierwszego dnia stosowania urządzeń PainGone w porównaniu z placebo.

PainGone to urządzenia medyczne, którym możesz zaufać.

Długopisy PainGone to zarejestrowane urządzenia medyczne, które klasyfikowane są jako wyroby medyczne klasy IIa. Używa ich już ponad 1,7 miliona ludzi na całym świecie. Urządzenia spełniają krajowe i międzynarodowe standardy jakości i bezpieczeństwa, jak na przykład:

Urządzenie medyczne Klasa IIa
 oznakowanie takie może być umieszczone na urządzeniu medycznym tylko wtedy, gdy spełnia rygorystyczne wymagania dyrektywy.

British Standards Institute
audytor systemów zarządzania jakością Medi-Direct, który zapewnia zgodność z najnowszymi regulacjami ISO.

ISO13485: 2003
dotyczy tylko urządzeń medycznych, które konsekwentnie spełniają wymagania klientów i standardy regulacyjne.

Działanie PainGone jest naturalne, więc nie obciążasz swojego organizmu chemią.

Ogromną zaletą urządzeń PainGone jest to, że możliwe jest uzyskanie efektu przeciwbólowego bez leków, tabletek, bez obciążania wątroby, żołądka i nerek. Jest to bardzo ważne, ponieważ niestety jako Polacy jesteśmy w czołówce krajów, które przyjmują najwięcej leków przeciwbólowych w całej Europie! Ponadto badania wskazują, że w Polsce nadużywa się farmakoterapii, często przyjmując tabletki nie mając nawet świadomości jak dany lek działa oraz jakie ma możliwe działania niepożądane. Innymi słowy, próbując pozbyć się bólu sięgamy po tabletkę zbyt często.

Tymczasem, zanim sięgniemy po kolejną pigułkę może warto wypróbować inne metody leczenia bólu, takie jak na przykład urządzenie PainGone. Długopisy przeciwbólowe stanowić mogą idealne uzupełnienie aktualnego programu leczenia i rehabilitacji.

Na jaki rodzaj bólu można stosować urządzenia PainGone?

Skuteczność długopisów przeciwbólowych została udowodniona dla różnego typu bólu, jak na przykład bólu zwyrodnieniowego lub takiego, który jest wynikiem przebytego urazu. Co bardzo istotne, urządzeń przeciwbólowych PainGone można używać w stanach ostrych. Najlepszy efekt uzyskuje się wykonując terapię w miejscu bólu, na przykład na stawach obwodowych takich jak kolano, łokieć, bark czy stawy dłoni. Impulsy przeciwbólowe można również aplikować w obrębie kręgosłupa, ale nie należy zabiegu wykonywać na szyi i głowie.